Silvio, Cornell och till minne av Mackan

Direktlänk till inlägg 30 december 2019

v. 1 2019/2020

Av Anne-Lie - 30 december 2019 19:07

Måndag: Skrittade ut 1.15 med Kerra/Snuffan och visst skymtade de fram lite sol. 

     

Tisdag: Rida ut med Kerra/Snuffan. Vi tar EQrundan på något sprakiga fålar. Det var ett tag sedan vi red den rundan och Silvio kunde allt vara något mer avspänd... Det blev inte bättre Vänerbilder än så här idag. Men så härligt med sol!! Imorgon tar vi en längre tur 5,5 km förslår inget.

     

Onsdag: Första dagen på året firas in med en lång tur i skogen och runt EQ. Något sprakigt men helt ok ända tills... det blir lite stökigt i hagarna när vi nästan passerat dem. Snuffan börjar att stöka, vilket först paralyserar Silvio. Jag funderar på sitta av eller inte sitta av, det är frågan. Äh, sitta kvar men tja, så här i efterhand hade det varit bättre att jag hade suttit av. Å andra sidan hade jag inte haft en aning om att jag får plats i ett smalt vattenfyllt dike...Både jag och Kerra åker av, men vi blir bara något tilltufsade. Vi hade helt enkelt en himla tur!

   

Torsdag: Idag  börjar jag passet med longering så att Silvio får rasa av sig något innan vi promenerar bort till ridstigen. En betydligt lugnare runda idag.

   

Jag har lovat mig själv att måla mer. Så här är några komma igång bilder.  

Fredag: Rida ut med Ulrika och Issa. Föresatsen att rida mer på ridbanan eller i ridhuset ser ut att gå upp i rök. Varje dag som det går att rida ut känns som att den måste fångas. Ridhus och ridbana finns kvar, när jag inte har någon att rida ut med.

Det blev en 9 km skrittrunda i strålande sol. Ett krångelstopp, satt av, gick 30 meter, satt upp. Andra varvet på ridstigen kopplade Silvio av helt och kikade men var inte stel av inre spänningar. Silvio ska  ändå ha en eloge att han står still så att jag kan sitta upp från diverse stenar och stubbar.  

Lördag: HRF med Ulrika är planen. Jobbar med avspänning.

Söndag: Idag gör vi ingenting.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Lie - 15 juni 2021 23:03

Silvio och jag avslutar vårt bloggande här. Vi finns på Instagram. Ha det det fint. Och om du läser detta G.N jag är tacksam för vad jag fick med mig från den tiden. Sonen börjar sin karriär inom ditt yrkesområde. ...

Av Anne-Lie - 9 november 2020 10:26

Måndag: Ridbanan bra travarbete. jg behövr ridframåt mot skuggorna i galopp...   Tisdag: Ridbanan klart bättre idag i dagsljuset. Avslutar med 5 varv balansridning och träna följsamhet utan att hålla mig fast. Det tar sig.    Onsdag: Vila  ...

Av Anne-Lie - 5 november 2020 12:54

  Måndag: Vila - storm   Tisdag: Vila    Onsdag: Vi inviger den nya strömbrytaren till belysningen på ridbanan. Går sedan ut på en asfaltspromenad.     Torsdag:   Härlig känsla och Silvio bjuder på bättre än vad han gjort  den sena...

Av Anne-Lie - 3 november 2020 13:36

Måndag: Tisdag: Onsdag: Torsdag:  Fredag: Ridhuset + ridstigen   Lördag: Ridstigen + ridbanan   Söndag: HRF Vi behöver jobba på fokus. i övrigt rätt ok.   ...

Av Anne-Lie - 19 oktober 2020 10:30

Måndag: Ridbanan. Resten av veckan  får vi se hur regnet tänker ställa till det.    TIsdag: Ösregn och vila Onsdag: Longerar och ibland är det svårt att koncentrera sig på jobbet.  Stallkompisarna har kommit  hem från sitt sommarresidens. Det g...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards