Silvio, Cornell och till minne av Mackan

Alla inlägg under januari 2019

Av Anne-Lie - 28 januari 2019 09:05

Måndag: Snöyran kräver snösksottning och därmed ingen ridning.

Tisdag: Under dagen visar mina kompisar soliga bilder och uteritt...Jag blir så avundsjuk. Själv får jag inviga vinterridbanan hemma i -15.  


 

Onsdag: Vila

Torsdag: Ridbanan hemma tillsamman med bästa Maria och Hero

 

Fredag:

Lördag: Uteritt med ulrika/Hero på ridstigen. Tänk att livet blir såå mycket roligare när man rider!

 

Söndag: Uteritt runt EQ med Ulrika/Hero och Maria E/Curre i strålande vackert gnistrande väder!

       


Av Anne-Lie - 16 januari 2019 12:08

V. 3

Måndag: Emma rider i lilla, Silvio är jätteduktig men är väldigt trött mentalt när han går hem. Beslut vila fram till lördag v. 4

Tisdag-söndag: Vila


v. 4

Måndag-onsdag

Torsdag: Skodd höger fram, 40 min prom med  Maria och Hero

Fredag: 20 min prom på ridbanan. den behöver litei mer snö tycker jag men i det närmste ridbar, åtminstone runt fyrkantpåret.

Lördag: Planen var ett varv runt ridstigen sedan  springa lite i ridhuset. Det slutade med att vi var ute och gick en mil. Vädet var fantastiskt. 

     

Söndag: Idag var planen att rida i stora ridhuset med Maria och Hero. Snöyra och blåst ändra detta till avrastning på lina i lilla ridhuset. Maria red i stora under tiden. Efter att ha  fått galppera ur sig avslutade Silvio i sansad trav. Han behövde verkligen att få springa. 


 
 

Av Anne-Lie - 8 januari 2019 11:46

Måndag: Emma rider i lilla, fullt med hästar att möta, hamna bakom, passera. allt fungerar fint tills de tkommer en med swichande svans. Hjälp! sa Silvio. Emma och Silvio härdade ut en stund till sedan gav vi oss. Båda  arbetade super bra.

Tisdag:

Onsdag:

Torsdag: Emma och Silvio trimmar i lilla ridhuset, såå duktiga!

   

Fredag: Jag och Silvio har fredagsmys. Skrittar lång och låg och  börja känna på vändningar för skänkeln. OCH det viktigaste av allt  nu har känlan att det är Silvio och jag infunnit sig. Det tog sin tid att få den känslan hos mig. Men jullovets mentala träning har varit väldigt bra. 

    

Lördag: Jag och Kerra skrittar ut i skogen.

 

Söndag: Med Maria och Hero i stora ridhuset.


Av Anne-Lie - 2 januari 2019 17:13

Måndag: Nyårsafton

Tisdag: Rider med Ulrika en Solnaryttare som  landat här på HRF. Koncernen har salmlats kan man väl säga.    

Onsdag:

Torsdag

Fredag    

Lördag    

Söndag          

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards