Silvio, Cornell och till minne av Mackan

Alla inlägg under januari 2020

Av Anne-Lie - 27 januari 2020 12:04

  Måndag-Fredag Matte out of order. Grr, ingick inte i planen att  bli sjuk. H har varit med några kvällar på eget bevåg

 

 Lördag: Longerar 25 min diverse heta stolleryck. 

 

Söndag: 15 min longering, går till ridhuset och tänker att jag skrittar bara. J var där så  när vi skrittat ett tag  blir det  följa John. Vips så är både jag och SIlvio igång ochjobbar p  väldigt bra mellan hostattacker och bricanylintag. Jag sitter faktiskt mesta tiden och jäklarns vad bra det gick att rida helt plötsligt. Kanske ska tänka lite tvärtom, och rida lätt när  Silvio travar på av sig själv. Tål att kluras på. Gudars, vilken känsla jag fick bitvis idag! JAg går hem med en nöjd Silvio och  själv är jag fylld med lyckoendorfiner.

Av Anne-Lie - 20 januari 2020 09:05

Måndag:Lektion 

Relaxed mood!

   

Tisdag: Vila

Onsdag: Vila, fruset på ridbanan. 

Torsdag: Longerar övergångar i samtiliga gångarter.

         

Fredag: Vi går lite över stockar på vår väg till ridhuset.  Jag travar runt lite sakta och övar nedsittning i väntan på att Maria kommer ochhjälper meig att rida Silvio. 

   

Silvio börjar att återta sitt mer avspända jag. Men kan snabbt växla upp till mer vaksam och alert.

Lördag: Rida ut med Ulrika/Issa. Silvio är avspänd så idag kan vi trava två varv. Trav medelst diverse spökstopp snarare.

Söndag: HRF och föröker ta oss över en markbom. Not to Silvio...lyft på fötterna. Travade på bra mot slutet. Men det bästa är att det  "elektriska" verkar  ha avtagit. Även om spändheten visar sig genom  något dåligt framåtbjudning i början.  

Av Anne-Lie - 13 januari 2020 09:10

Måndag:  Vila Stalltjänst i hela veckan. Jag får se hur det blir med ridningen kommande dagar.

Tisdag: Vila

Onsdag: Longerat 30 min, promenad 30 min i mörkret. Silvio höll på att skrämma slag på mig när vi var ute och gick, när han sänkte kroppshållningen, tassade fram.  Kan ha varit otäcka djur i skogen som jag inte såg men som han kände av. Tack och lov har vi inga vildsvin här, än...

Torsdag:  

HRF lilla. Vad ska jag säga... Silvio börjar ok men blir mer och mer spänd. HAn skickar ut i sina vaktkänselspröt och blir lätt okontaktbar. Går på helspänn hela vägen hem, långt bort är det någon som kör motorcross. Djup suck. Jag kan inte sätta honom i mer konditon för då accelerar det ännu mer. Någon som har att tid att rida ut ett par timmar...Det räcker sanenrligen inte med vinterhagen. Kan det vara det varma vädret som gör honom  något våryr?

 

Fredag: Longeraar hemma. Ett spökhörn, dock endast i högervarv. I övrigt bra. Ikväll är H ridnagister - ochen väldigt bra sådan. Rider i ca 25 min. Känns väldigt bra. Rider  övergångar på volten. Att gå på volt brukar bli ootrooligt seegt.  Silvio känns riktigt bra. Avslutar med 20 prom på asfalt.

Lördag: Rider ut med  Ulrika/Issa 1.40 . Longerar 15 min först eftersom vi skrittar. Nerver på utsidan. ändå. Djup suck.

Söndag: Idagf en spökfridag. Så skönt att ha en häst som idag kunde stå still redan från start, som inte spejade och lyssnade av hela Öa.

   

Av Anne-Lie - 6 januari 2020 20:21

Måndag: Longerar i 15 min innan vi skirttar ut i dryga 8km runt ridstigen med Kerra och Ulrika. Just idag gjorde det att Silvio kliver på med sjusmilakliv sså att de andra två hängde inte med, utan fick trava ikapp. Då skrittar man bra! En bra avslutning på jullovet. 

   


Ett djur eller en växt...

 

Tisdag: Matten har börjat jobba efter det härliga jullovet och behöver komma in i förra terminens rutiner igen. Silvio hade en ren hagdag och H är med och övar intag eftersom H har stalltjänst (fodring och utsläpp) from fredag  och hela nästa vecka. 

Onsdag: Matte är lite ur funktion så Silvio får några dagars ledigt. 

Torsdag: Spökig, sprakig, spänstig.  

Fredag: Rider ut med Kerra. Slivio är av det krispiga slaget idag. Mångalen?

Lördag: Rider ut med Ulrika/Issa. Silvio får gå på lina 25 innan vi  går till ridstigen och tar oss runt spänt och spanande. Få sjumilakliv idag. Väl blåsig och hann hem innan det blåste upp än mer och regnet startade.

     

Söndag: HRF med Ulrika. Idag var det mer kaos än ordning och reda. Hänsyn, säkerhetstänk, ridhusregler - existerar det? Jag och Silvio gick hem... 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards