Silvio, Cornell och till minne av Mackan

Alla inlägg under april 2019

Av Anne-Lie - 27 april 2019 15:44

Måndag: Rider ut med MAria/Hero till EQ. silvio litar uppenbarligen mera på HEro än mig och tänker att det är bäst att följa med de andra ut i vattnet...

     

Tisdag:

Onsdag: Rider ut med Kerra/Snuffan ridstigen + Larbergs

Torsdag:

Fredag: Longerar

Lördag: Rida ut med Ulrika/Hero och Kerrs/Snuffan - ridstigen + Larbergs. Vi konstaterar att det är en ny favortitrunda. hästarn byter hage  med då den närmsta tiden   är något kylig och regning så sover de inne på nätterna ett tag iegn. Bra för magen att vänja sig  med mer gräs och mindre hö. De har "redan avverkat"  fyra veckors dygnet runt boende. 

     

Söndag: Rida med Maria/Hero två varv ridstigen oc hnu måste vi ta tag i galopparbetet...

Av Anne-Lie - 23 april 2019 15:23

Måndag: Rider med Kerra och Snuffan i skogen.


Tisdag: Rider med Kerra och Snuffan i skogen. Letar oss fram på nya stigar i en skog som är delvis ridbar och delvis lite lömsk. Man vet inte riktigt vad mossan döljer där den täckt sten  och rötter. Snuffan kom hem med ett balltramp och jag insåg att jag behöver läsa på hur man lägger ett galoppbandage...Det blev nästan rätt. 

     

Onsdag: Vila

     

Torsdag: Rider med Kerra på ridstigen

Fredag: Rider med Emma/Snuffan först en sväng i skogen sedan på ridbanan. Tränar på att rida i ridstövlarna. Våren -13 var nog i princip sista gången jag hade dem på mig. Ett av de bästa passen på Mackan. Hade inget minne av att det kändes så stumt. Nåja nu ska de sitta på och jag ska banne mig börja rida nu. Modet är tillbaka och jag känner mig trygg och Silvio har vant sig vid att ryttaren kan hamna i obalans, att ben kan klämma och för alldel kicka till. Det utan att Silvio tycker att det är otäckt. Jag har således följt min plan med att komma igång själv och härda Silvio utan att vi ska känna oss pressade. Nu, nu kör vi;

     

Emma trimmar Snuffans galopp

 



Lördag: Samma som igår om än att jag är ännu lite bättre på att rida frammåt. 

Söndag: Vila och jag följer med Maria på tävling.


Av Anne-Lie - 15 april 2019 15:14

Måndag: Rider ut med Kerra och Snuffan i trollskogen.

     

Tisdag:

Onsdag:

Torsdag:

Fredag: Rider med Emma ridstigen

Lördag: Rider med Ulrika och Hero ridstigen

 

Söndag: 

Av Anne-Lie - 10 april 2019 07:42

Måndag: Emma rider med Kerra 

 

Tisdag: vila

Onsdag:               

Torsdag: Vila

Fredag: Vila

Lördag: Rider ut med Emma/Snuffan

       

 


Söndag: Rider ut med Maria/Hero 

   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards