Silvio, Cornell och till minne av Mackan

Alla inlägg under juni 2020

Av Anne-Lie - 22 juni 2020 10:38

Måndag: Vila


Tisdag: Rida ut 1.20 på ny skogstig med omkullfallna träd i olika höjder. Kanonbra gympa ochinte allt för myggit. Fasr nu klär jag in Silvio i hela myggmunderingen vid uteritt. Sista biten i hemmaskogen var dock gräslig!! Attackmygg.

 

Onsdag: Maria och fokus på varierad form. Bilder på g.

         

 

Torsdag: Vila

 

Fredag: Schönnis inställt  vi rider i gympaskogen i stället. Förskräckligt med mygg idag. Hu!

 

 

Lördag: Vila

 

Söndag: HRF mycket skritt och lite travjogg,

Av Anne-Lie - 15 juni 2020 13:15

Måndag: Vila och det kan nog behövas efter natten vakande.   

 

Tisdag:


    Ridbanan Stor eloge till Silvio som kunde lämna sin flock och arbeta fint på ridbanan. Fokus på böjning och övergångar. Bra galopp i v-varv. Högergalopp  jag behöver hjälp med fattningen. hur kan det vara möjligt att tappa koordinationsförmågan så in i h.... Nåja, till hösten är jag är nog tillbaka någorlunda. Trots allt är jag nöjd med att jag kan börja tänka ridning igen när jag sitter på, inte enbart bara åka med. 

 

Onsdag: Vila

 

Torsdag: Ridbanan - whohooo! Äntligen fick jag till galoppen i båda varven. Lösningen... hoppsadel och skänkeln i ett stadigare läge. Så nöjd att den spärren har släppt!


Vad vill du... jag sover... Silvio var rätt trött i morse när jag kom till hagen.

     

 

Fredag: HRF. Glada i hågen går vi till ridhuset och galopperar. Förskräckligt varmt idag så hästarna får vara inne på dagen. Vi släppte dem i skogshagen där de har mer skugga. Dessutom behöver den betas ner igen.

       


Lördag: Vila


Söndag: Ridbanan. Märkligt hur saker och ting förändras när spärrar släpper. Vips så rider jag upp och fram  i galopparbetet åt höger. Känns väldigt bra. Nu är det bara att finslipa och njuta av framtiden.

   


Av Anne-Lie - 8 juni 2020 08:47

Måndag: Maria fokus på  galoppfattningar.

   


Tisdag: Vila


Onsdag: Vila


Torsdag: Vila


Fredag: Ridbanan.


Lördag: Ridbanan


Söndag: Kort tur till ridstigen, vänd  fy farao för insekter! red några varv på ridbanan. Pigall kommer så nu är det sommar! 

         


Av Anne-Lie - 1 juni 2020 09:44

Måndag: Ridbanan i värmen. Lättare travarbete och galopparbete. Svettigt och stor eloge till Silvio.     


Tisdag: Vila


Onsdag: Vila 


Torsdag: Ridbanan.  Så skönt att kunna rida ett enklare pass efter två dagar "ledigt". Men nog känns det till en början som om Silvio hasar runt i "morgontofflorna". Blev helt klart mer  uppmjukad efter lite galopparbete. Det tr sig för min egen del.


Fredag: Sju varv på Ängen! 


Lördag: HRF och "debutarar" med galopparbete


Söndag: Ridbanan galopparbete. Vi kämpar på och måste hitta rätt att  fatta högergalopp. Svårt.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards