Silvio, Cornell och till minne av Mackan

Alla inlägg den 23 december 2019

Av Anne-Lie - 23 december 2019 16:47

Måndag: Rider ut med Ulrika och Issa. Något spökigt på ridstigen. Framförallt en stig som vi tog från andra hållet...


Tisdag: Vila

Onsdag: HRF med Ulrika/Issa. Jag och Silvio travar på och övar på avspändhet i stora ridhuset. Den strategin är mycket bättre än att jaga på fram, fram tycker Sivlio. Han väljer själv när han är redo och då är det inga större svårigheter.

Torsdag: Skodd och vila

Fredag: HRF lilla. Ja jag skulle önska mer aktivitet. Å andra sidan så börjar  Silvio att frusta nöjt ganska tidigt. Ibland låter han som en brummande björn innan han släpper iväg frustet. Övar övergångar skritt - trav i form. Vi kommer att ägna oss åt ridhusridning väldigt mycket nu under lovet. Vi behöver komma till lite mer skolning och arbete i samtliga gångarter under ryttare. Galopp blir svårt när Silvio inte riktigt går fram och dessutom  ser farligheter och tvärnitar. När de plötsliga stoppen tar slut då ska jag prova. I annat falla der jag mig flyga fram över öronen. Matten är lite för obalanserad i fältsits...

 

 

Lördag: Går till till lill. Ett 20 min pass och Silvio travar på riktigt bra.

Söndag: Kvällslongering och en blåsigpromenad.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards