Silvio, Cornell och till minne av Mackan

Alla inlägg under april 2020

Av Anne-Lie - 27 april 2020 19:45

Uppdaterat:

Fredag: longerat

Lördag: Ridbanan hemma. Jag jobbar på att sitta rakt och koordinera mig själv i nedsittning. Tack snälla Silvio för att du travar på lite stilla ...Den där vänsterhandentål att arbetas på.


Och så blev det paus för Silvio och mig ett tag. Gissningsvis veckan ut. Jag är förkyld. Bästa att dra i handbromsen och boosta med allehanda vitaminer . Nu får jag testa att jobba hemifrån. Nåja, Silvio har jobbat flitigt så för den delen är det ok med vila för hans del. Men nu när jag var så på gång.

Av Anne-Lie - 20 april 2020 10:48

Måndag: Lektion - "skolkade" och red hemma på ridbanan istället. Nu kan jag nog säga att  jag är mer i ridning än jag varit på länge! Struktur och systematisk planering av ridpasset. Det handlar fortfarande om att Silvio ska gå fram för skänkeln och det kräver  att jag rider på det sättet. 


Skritt lång tygel, arbetsskritt svag skänkelvikning på långa diagonalen, trav 20m volt - långsida - 20m volt, skrittpaus  svag skänkelvikning långa diagonalen, skrittpaus, transistions, stretch. 


Desto mer jag rider fokuserat, desto bättre ridning. 

 

Tisdag: Vila

 

Onsdag:Ridbanan och idag vågade jag öva fattningar. Silvio suckade djupt och sa gör det bara...Snäll som han var hjälpte han mig så mycket han orkade. 

 

Torsdag: Vila. Det är idag Silvio fyller 6år!

 

Fredag: Ridbanan. Silvio var något mer alert idag, varpå det infann sig ett mystiskt hörn. För att avleda det så så sktittar vi en smal, kort och tät serpentin över  medellinjen. Skrittar skänkelvikningar. Travarbete 20m volt rakt ut med kortar av innan spänningstället. Skrittpaus. Sedan går det att rida mer som jag tänkt. Nöjd!

       

 

Lördag: En väldigt bra lördag! Nu är det endast min egen koordination som ska förbättras. 

             


 

Söndag: Maria jobbar på med Silvio och idag snapapde han upp att Cornellan var på väg att få ett tokrus.  Avslutar dagen med att få gå i stora sommarhagen ett par timmar. 

       

Av Anne-Lie - 15 april 2020 20:45

Måndag: HRF känns så där. 

Tisdag: Två pass.  Fm ganska bra men inte riktigt nöjd med mig själv ca 40 min . Hem och fundera fram med Ingrid Klimkes bok... läsa, läsa, läsa. Ja! Hur vore det med att rida enligt en plan... Så som jag har gjort - förr. Lite löst i kanterna men började arbete med skrittövningar. Skänkelvikningar och  framdelsvändnignar. Bra! Fungerar bra med sporrar på. Långa ben är inte alltid av godo när man rider. Trav på 20 m volt.Transitions Övergångar trav-skritt-trav. Känns bra! SIlvio arbetar bra och jag med. Totalt 30 min. 

     

Onsdag: Idag fanns ridkänslan med från början. Red som i går med tydligare plan. Lika i båda varven. 20 m volt rakt ut 20 m volt rakt ut med transitions i. Ca 40 min. Nöjer mig med ett pass idag. 

Det här lovet får bli ett lov imed enbart "påsketrim".  


Torsdag: Rider ut med Kerra i skogen i 1.30 På kvällen får Silvio rycka in som stand in för Marias Hero på Schönnisträningen. Hjälp , sa Silvio till en början. Men slappnar av mer och mer och kommer till ett helt ok arbete. Maria gör ett jättebra arbete. Vi ska tanka på tempo, rytm och balans. Inte för långa och slängiga kliv. Arbeta något mer i nedsittning. Skänkelvikning med svagt sidvärters.

       

 


Fredag:  Vi tar långa vägen  genom skogen och runt EQ. Silvio är beredd att rycka in i stället för Hero. Hero är helt ok så det blir han som tränar i dag. Maria rider en kortis på SIlvio som är mer avslappnad idag än igår. Vi får se hur det ska gå att få till en Maria/Silvio variant på nästa Schönnisträning. 

             



Lördag: En välförtjänt vilodag:

   

Söndag: Vilar och ställer oss på kö till nästa Schönnisträning med Maria som ryttare. 

Av Anne-Lie - 7 april 2020 09:41

Måndag: Today was the best day ever. Jag kunde rida! Som förr! Äntligen! 

 

Tisdag: Vila börjar introducera utenätter

Onsdag: Vila

Torsdag. Vila

Fredag: Rider ut med Kerra

Lördag: Ridbanan hemma. Sitsträning på mig, lösa ben, igångsättningar för Silvio avspänd.

       

Söndag: Maria rider. Silvio jobbar kanonbra! Rider en stund efteråt,  något motvilligt,  eftersom jag anser att Sivlio arbetat klart. 

             

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards