Silvio, Cornell och till minne av Mackan

Direktlänk till inlägg 13 januari 2020

v.3 2020

Av Anne-Lie - 13 januari 2020 09:10

Måndag:  Vila Stalltjänst i hela veckan. Jag får se hur det blir med ridningen kommande dagar.

Tisdag: Vila

Onsdag: Longerat 30 min, promenad 30 min i mörkret. Silvio höll på att skrämma slag på mig när vi var ute och gick, när han sänkte kroppshållningen, tassade fram.  Kan ha varit otäcka djur i skogen som jag inte såg men som han kände av. Tack och lov har vi inga vildsvin här, än...

Torsdag:  

HRF lilla. Vad ska jag säga... Silvio börjar ok men blir mer och mer spänd. HAn skickar ut i sina vaktkänselspröt och blir lätt okontaktbar. Går på helspänn hela vägen hem, långt bort är det någon som kör motorcross. Djup suck. Jag kan inte sätta honom i mer konditon för då accelerar det ännu mer. Någon som har att tid att rida ut ett par timmar...Det räcker sanenrligen inte med vinterhagen. Kan det vara det varma vädret som gör honom  något våryr?

 

Fredag: Longeraar hemma. Ett spökhörn, dock endast i högervarv. I övrigt bra. Ikväll är H ridnagister - ochen väldigt bra sådan. Rider i ca 25 min. Känns väldigt bra. Rider  övergångar på volten. Att gå på volt brukar bli ootrooligt seegt.  Silvio känns riktigt bra. Avslutar med 20 prom på asfalt.

Lördag: Rider ut med  Ulrika/Issa 1.40 . Longerar 15 min först eftersom vi skrittar. Nerver på utsidan. ändå. Djup suck.

Söndag: Idagf en spökfridag. Så skönt att ha en häst som idag kunde stå still redan från start, som inte spejade och lyssnade av hela Öa.

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Lie - 15 juni 2021 23:03

Silvio och jag avslutar vårt bloggande här. Vi finns på Instagram. Ha det det fint. Och om du läser detta G.N jag är tacksam för vad jag fick med mig från den tiden. Sonen börjar sin karriär inom ditt yrkesområde. ...

Av Anne-Lie - 9 november 2020 10:26

Måndag: Ridbanan bra travarbete. jg behövr ridframåt mot skuggorna i galopp...   Tisdag: Ridbanan klart bättre idag i dagsljuset. Avslutar med 5 varv balansridning och träna följsamhet utan att hålla mig fast. Det tar sig.    Onsdag: Vila  ...

Av Anne-Lie - 5 november 2020 12:54

  Måndag: Vila - storm   Tisdag: Vila    Onsdag: Vi inviger den nya strömbrytaren till belysningen på ridbanan. Går sedan ut på en asfaltspromenad.     Torsdag:   Härlig känsla och Silvio bjuder på bättre än vad han gjort  den sena...

Av Anne-Lie - 3 november 2020 13:36

Måndag: Tisdag: Onsdag: Torsdag:  Fredag: Ridhuset + ridstigen   Lördag: Ridstigen + ridbanan   Söndag: HRF Vi behöver jobba på fokus. i övrigt rätt ok.   ...

Av Anne-Lie - 19 oktober 2020 10:30

Måndag: Ridbanan. Resten av veckan  får vi se hur regnet tänker ställa till det.    TIsdag: Ösregn och vila Onsdag: Longerar och ibland är det svårt att koncentrera sig på jobbet.  Stallkompisarna har kommit  hem från sitt sommarresidens. Det g...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards