Silvio, Cornell och till minne av Mackan

Direktlänk till inlägg 4 november 2019

v. 45 2019

Av Anne-Lie - 4 november 2019 09:23

Måndag: Lektion och det är bara att konstatera en gång i veckan blir för lite. Dags att lägga fokus et ttag på ren skolning. så på onsdag ger vi oss iväg i mörkret igen. Silvio blir lite för spänd och opåverkabar och jag blir  lite trött på mig själv. Nåja  nu fokuserar vi på dressyrandet ett tag. 


Tisdag: Vila


Onsdag: Åker till stallet direkt efter jobbet för att hinna att rida på lektion. Den planen fungerade utmärkt. Silvio var mycket bättre redan från början. Mer ridbar och jag försökte vara konsekvent och inte lika avvaktande...Igår var det ett perfekt upplägg med skrittavbott och framdelsvändningar i travdelen. 



Torsdag: Idag går vi till HRF för att komma vidare med avspänning och skolning. Öva lite 20 metersvolter och diagonaler. Lilla var helt ledigt och nyharvat så Silvio får galoppera lite på lina innan jag sitter upp. Avslutar när Silvio är  eftergiven  i högersida. 20 min prom till HRF,20 min longering, 20 min ridning med skrittpauser, 20 min prom hem.


Fredag: Vila och dessutom snöoväder.


Lördag: Jag och Kerra rider ut i det snöblandae regnet. Två varv runt ridstigen och plötsligt är Silvio modigare än Snuffan.


Söndag: HRF miljö och relaxträning. Silvio tar sig an de tre svarta fläckarna under A...Han jobbar mycket bättre i högersidan nu. Mer trav, ja,  men börjar förstå vad  han ska göra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Lie - 15 juni 2021 23:03

Silvio och jag avslutar vårt bloggande här. Vi finns på Instagram. Ha det det fint. Och om du läser detta G.N jag är tacksam för vad jag fick med mig från den tiden. Sonen börjar sin karriär inom ditt yrkesområde. ...

Av Anne-Lie - 9 november 2020 10:26

Måndag: Ridbanan bra travarbete. jg behövr ridframåt mot skuggorna i galopp...   Tisdag: Ridbanan klart bättre idag i dagsljuset. Avslutar med 5 varv balansridning och träna följsamhet utan att hålla mig fast. Det tar sig.    Onsdag: Vila  ...

Av Anne-Lie - 5 november 2020 12:54

  Måndag: Vila - storm   Tisdag: Vila    Onsdag: Vi inviger den nya strömbrytaren till belysningen på ridbanan. Går sedan ut på en asfaltspromenad.     Torsdag:   Härlig känsla och Silvio bjuder på bättre än vad han gjort  den sena...

Av Anne-Lie - 3 november 2020 13:36

Måndag: Tisdag: Onsdag: Torsdag:  Fredag: Ridhuset + ridstigen   Lördag: Ridstigen + ridbanan   Söndag: HRF Vi behöver jobba på fokus. i övrigt rätt ok.   ...

Av Anne-Lie - 19 oktober 2020 10:30

Måndag: Ridbanan. Resten av veckan  får vi se hur regnet tänker ställa till det.    TIsdag: Ösregn och vila Onsdag: Longerar och ibland är det svårt att koncentrera sig på jobbet.  Stallkompisarna har kommit  hem från sitt sommarresidens. Det g...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards