Silvio, Cornell och till minne av Mackan

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2019

v. 44 2019

Av Anne-Lie - 28 oktober 2019 12:26

Måndag: Lektion. Nu börjar vi komma igång. Silvio travade fram ordentligt långa stunder och särskilt i vänstervarv. Högervarv  där är Silvio svagare och mer spänd och har svårt att  sortera vad som händer. Titta vad de andra gör koncentrera sig på mig eller vad!? Men, trots allt så avspånd att han kunde skritta  på slutet  när de andra  galopperade. Bra gjort tycker jag. Att inte dras med. Tyvärr är det teori onsdagkväll. Hade gärna ridit lektion då med. Nåja nästa vecka nya försök. Silvio behöver repetera synintryck och att gå framåt samtidigt.   


Tisdag: Vila 


Onsdag: Rida ut med Ulrika/Issa. Ridstigen + ängen, det gick stålande. Silvio tog täten med bravur. Två spökigheter men löste dessa bra. Härligt!


Torsdag: Skoning. Snösulor eller inte snösulor, det var frågan. Det blev enbart fyra låga brodd i varje sko istället. Oväder på ingång i slutet på veckan så jag och Kerra skrittar EQ-rundan (ca 6 km)


Fredag: Två varv runt ridstigen och idag travar vi på. Skrittar på ängen, då den är för blöt för att göra något annat (ca 7 km ).

 

Lördag: Två varv runt EQ och nu är vi så nära Vänern att snart vågar Silvio nog stå med hovarna i strandkanten. Han har varit så misstänkssam mot vattensamlingen inna strandkanten. Vattenträning i djupa pölar i  skogen har  haft effekt. Klättrar i de branter som finns (ca 7 km)


 

Söndag: Vila

 
 
Evisen

Evisen

2 november 2019 19:58

Snösulor!!!

http://www.deniros.se

Anne-Lie

4 november 2019 09:14

Det blev inga ... än. Men de ligger i skåpet utifall att.

 
Evisen

Evisen

4 november 2019 19:00

Jag trodde först ni skulle plaska i vattnet :) Det kommer nästa gång!!

http://www.deniros.se

Anne-Lie

5 november 2019 07:59

Där är vi inte riktigt än :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Lie - 15 juni 2021 23:03

Silvio och jag avslutar vårt bloggande här. Vi finns på Instagram. Ha det det fint. Och om du läser detta G.N jag är tacksam för vad jag fick med mig från den tiden. Sonen börjar sin karriär inom ditt yrkesområde. ...

Av Anne-Lie - 9 november 2020 10:26

Måndag: Ridbanan bra travarbete. jg behövr ridframåt mot skuggorna i galopp...   Tisdag: Ridbanan klart bättre idag i dagsljuset. Avslutar med 5 varv balansridning och träna följsamhet utan att hålla mig fast. Det tar sig.    Onsdag: Vila  ...

Av Anne-Lie - 5 november 2020 12:54

  Måndag: Vila - storm   Tisdag: Vila    Onsdag: Vi inviger den nya strömbrytaren till belysningen på ridbanan. Går sedan ut på en asfaltspromenad.     Torsdag:   Härlig känsla och Silvio bjuder på bättre än vad han gjort  den sena...

Av Anne-Lie - 3 november 2020 13:36

Måndag: Tisdag: Onsdag: Torsdag:  Fredag: Ridhuset + ridstigen   Lördag: Ridstigen + ridbanan   Söndag: HRF Vi behöver jobba på fokus. i övrigt rätt ok.   ...

Av Anne-Lie - 19 oktober 2020 10:30

Måndag: Ridbanan. Resten av veckan  får vi se hur regnet tänker ställa till det.    TIsdag: Ösregn och vila Onsdag: Longerar och ibland är det svårt att koncentrera sig på jobbet.  Stallkompisarna har kommit  hem från sitt sommarresidens. Det g...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards