Silvio, Cornell och till minne av Mackan

Alla inlägg den 23 november 2010

Av Anne-Lie - 23 november 2010 14:16

  


Nu har jag och Mackan varit med på några lektioner och formen börjar bli bättre och Mackan är mer "på bettet" och travar igenom kroppen. Galoppen är kanon och han "svingar"   , börjar flytta sig undan skänkeln rikigt bra - nästan på Johans kommando...Mackan har ett öra till ridmagistern och ett öra till mig...underlättar vid framdelsvändingar. Visst är han smart - Mackan alltså.


Och igår gjorde han stegen - flera gånger- på mina hjälper   . Ja, egentligen övade jag skritt-halt-skritt-halt. MEN, av någon anledning sjönk jag ner i sadeln -avspänd -  och med lätta förhållningar var tanken att det skulle bli halt. Det blev det inte. Utan under mig känner jag en häst som lugnt och sansat börjar trampa lätt upp och ner. Hmmm måste prova igen lite längre fram - samma sak. Så nu "kan vi" piaffera   . Visst var det väl så man ska göra leka fram stegen.



Träning i lördags och lektion igår gör att jag börjar fundera på att ett lektionstillfälle till i veckan vore inte helt fel. Frågan är bara när i veckan jag ska klämma in det. Får fundera på detta under jul. Helst vore det bra med en dag mellan varje tillfälle men jobb och annat sätter käppar i hjulet.

  

Det snygga ylletäcket (inköpt för 200) har börjat att användas. Måste bara undersöka om någon kan sy på gjordar, det vore inte helt fel.


Cornells rygg:

  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards